Take a fresh look at your lifestyle.

اپلیکیشن آموزش مراقبه و مدیتیشن

مراقبه یا مدیتیشن، یک سنت باستانی است، اما جایگاه خود را تا به امروز در فرهنگ‌های مختلف جهان حفظ نموده است و افراد زیادی برای ایجاد احساس آرامش و هماهنگی درونی از آن استفاده می‌کنند. اگرچه مراقبه با آموزه‌های مختلف دینی در ارتباط است، اما به جای ایمان، عمدتاً با یافتن آگاهی، تغییر آگاهی و رسیدن به آرامش سر و کار دارد.

این روزها به دلیل افزایش مشغله فکری افراد و برنامه‌ های فشرده زندگی، سطح استرس و اضطراب افزایش یافته است و روش‌ هایی مانند مراقبه که بر کاهش این مشکلات نقش مؤثری دارند، محبوبیت بیشتری یافته‌اند.

اگر می‌خواهید بدانید که فواید مراقبه چیست و نحوه انجام آن چگونه است، ادامه برنامه را از دست ندهید.

اپلیکیشن آموزش مراقبه و مدیتیشن فارسی صوتی که در این برنامه به معرفی می گیریم، یک اپ کاربردی بوده و دارای مطالب مفیدی برای رسیدن به خواب راحت، آرامش، تمرکز، مدیریت استرس و اضطراب، کنار آمدن با افکار مزاحم فعالیت می کند.

این اپلیکیشن مدیتیشن های را در اختیار شما قرار داده که با انجام آن می توانند به خواب راحت و با کیفیت برسند، با مدیتیشن خواب بهتری خواهید داشت.

مطالعات انجام شده از سوی دانشگاه یوتا در زمینه تمرینات مدیتیشن صوتی برای خواب عمیق اثبات می‌کند که این تمرینات نه تنها در کنترل بهتر احساسات و عواطف موثر است، بلکه در بهبود خواب شبانه نیز تاثیرگذار است.

گزارش شده افرادی که به صورت فعالانه در تمرینات مدیتیشن شرکت می‌کنند کنترل بهتری بر روی احساسات و رفتارهای خود در طی روز دارند. بعلاوه محققان اعلام کردند که: مدیتیشن‌های پیشرفته، از فعالیت مغز در هنگام خواب می‌کاهد و همین امر مزایای گزارش شده افرادی که به صورت فعالانه در تمرینات مدیتیشن شرکت می‌کنند کنترل بهتری بر روی احساسات و رفتارهای خود در طی روز دارند. بعلاوه محققان اعلام کردند که: مدیتیشن‌های پیشرفته، از فعالیت مغز در هنگام خواب می‌کاهد و همین امر مزایای فراوانی در کیفیت خواب و حتی فراتر از این، یعنی کنترل استرس دارد

از ویژگی های دیگر این اپلیکیشن، مدیریت استرس و اضطراب است که در مورد آن فایل های صوتی در هفت جلسه برای کاربران پر استرس مدنظر گرفته شده تا با شنیدن آن بتوانید حس بهتری پیدا کنید و به استرس و اضطراب خود قلبه کنید.

مدیتیشن، تاثیری است که روی کاهش استرس در بدن دارد. در مورد این موضوع تحقیقات زیادی انجام شده. مثلا در یک مطالعه 8 هفته‌ای، انجام مراقبه ذهن آگاهی باعث شده که هورمون استرس کم‌تر در بدن افراد مضطرب تولید شود.

کنار آمدن با افکار مزاحم، تجربه زندگی با آرامش، حضور ذهن و آسودگی تمرکز و توجه کافی از فواید و ویژگی های دیگر این اپلیکیشن است که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بهبود سلامت عاطفی، یکی دیگر از فواید مدیتیشن، این است که انجام بعضی از تمرین‌های آن می‌تواند باعث شود انسان تصویر بهتری از خود داشته و حتی به نگرش مثبت‌تری برسد.

به عنوان مثال یک بررسی روی درمان‌های انجام‌شده برای بیشتر از 3500 بزرگسال نشان داده که مدیتیشن ذهن آگاهی علائم افسردگی را بهبود داده است.

علاوه بر این، مرور دیگری نشان داد افرادی که تحت درمان با مدیتیشن قرار می‌گیرند، علائم افسردگی کم‌تری در مقایسه با گروهی دارند که از مدیتیشن استفاده نمی‌کنند.

دانلود اپ:

Google Play Store Button 300x98 - اپلیکیشن آموزش مراقبه و مدیتیشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.